5 juni 2009

Kluvet

Om en liten vecka går jag på ledighet; sommarlov.
Känns ju kanon skönt.
Men ändå så hemskt.
Det är min sista vecka på min arbetsplats sedan 9 år ungefär.
SEPARATIONSÅNGEST!
Tänk att skiljas från kollegor och vänner - nya som gamla, elever, föräldrar, rutiner och arbetsuppgifter/arbetsroller.
Och lokaler som man kan utan och innan.
Slitna fula lokaler och korridorer, men ändå trygga miljöer där så mycket kul hänt.
Även tråkiga minnen finns, men de är glömda och nu minns jag bara allt bra som hänt under dessa år...
Usch.
Skolavslutningen kommer bli en pärs.
Visst - en ny spännande arbetsplats väntar på mig och min underbara, bästa kollega men att skiljas från allt invant är så svårt.
Jag är har jättesvårt att lämna gammalt bakom mig.
Fast när det väl är gjort så brukar det gå bra.
Men nu innan... den kommande veckan kommer bli tuff på det känslomässiga planet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad vore livet utan nya upplevelser..?! men det klart att det kanns oroligt. Det forstar jag,upp med nabben och folj med till klubben! Min mammas underbara "pep" talk....allt loser sig... kram Malin

Lilla livet i Ingeborg sa...

Det kommer nog gå alldeles utmärkt:) Ibland kan det ju vara nyttigt att bryta upp från det som är invant. Jag är lite nyfiken, var ska du jobba någonstans?
Är sååå avundsjuk på din radio i ditt tidigare inlägg! Så fint det blev:)

Kram

jennie sa...

Visst ska det bli skönt med lite utlandssemester, få se när vi kommer hem vem som hade bäst väder...tror ni vinner // Jennie Ha det sååå skönt på Cypern.