3 juni 2009

Senaste nytt

Eller nytt och nytt:
Konsollerna till hyllan har jag köpt och målat för ett halvår sen och hyllplanen består av spillbitar från vår bänkskiva då vi byggde köket.
Rullgardinerna till köksfönstren har också fått legat och väntat ett tag.
Men så plötsligt en dag fick sambon ett ryck och skruvade upp både hyllor och rullgardiner.
Smart som jag är ville jag smida medans järnet är varmt och bad honom skruva upp ett par gamla gardinstänger i de andra köksfönstren men det fick jag avslag på direkt.
Hans motivering lyder som följer:
"Det KAN du själv. Du kan skruva upp gardinstängerna utan problem."
Jag?
Kan själv?
Sköta läskiga borrmaskinen?
Jag är ju kvinna ju.
Jag kan föda barn.
Inte krångla med en massa manicker och mackapärer...


Äntligen fick min älskling "NumberOne" komma upp på en hylla så den syns och hörs riktigt bra.


Spillbiten räckte till ett hyllplan till


Rullgardinerna sitter i solfönstren.
Skyddar mot värsta solen när vi (läs: sambon) står vid spisen.
Men det jag gillar bäst med dom är att dom är snyyygga!

Nya toan är ju klar men ska pimpas lite först innan ni får se hur det blev!
På återseende!

3 kommentarer:

DRÖMHUSET sa...

Smarta kvinna där *ha ha* En bra kvinna reder sig själv, eller lurar sin man att hjälpa henne *fniss*
Blev jättefint med hyllorna!Rullgardinerna har jag med och tycker dom är så snygga och praktiska =)
Ser fram emot toabilderna!

Önskar en trevlig helg!

Kram Sofie

jennie sa...

Fan Lotta det har bltt ordning på dej.............riktigt riktigt najs läsning , fina bilder ,like it alot/ Jennie

Anonym sa...

Men vad bra det blev...sjysst spelare,ha ha, heter det sa...??! San vill jag med ha! Kram LondonMalin