24 sep. 2009

Skulle

Jag skulle åka till Granngården.
Då la jag mig på soffan och slumrade en stund.
Jag skulle klippa gräset.
Då hade det regnat.
Jag skulle åka och träna.
Då blev det för tajt med tid.
Jag skulle städa.
Då satte jag mig vid datorn istället.


EDIT:
Sen satte jag faktiskt fart (berodde nog mest på att jag blev bortmotad från datorn...) och städade ur några skåp i köket!
Ni vet såna där med ungarnas 3000 skrynkliga teckningar, dito pennor, pärlor, sudd, saxar, lera, pärlplattor, garn och Gud vet allt vad det var i en salig(?) osalig(?) blandning.
Hann även med att röja lite bland alla bankpapper och annat viktigt som hamnat lite här o där i små, snea högar. 
Två kassar med sopor blev det!
Och än är jag inte klar men nu har jag tagit mig upp ur den djupa startgropen.
Nu blir det gött att få sova.

1 kommentar:

jennie sa...

Gör precis samma lika som dej ... fan såå kul, du skriver det andra bara tänker eller ännu hellre inte erkänner, inte ens för sig själv