20 sep. 2009

Söndagssummering

Nu har ännu en helg flutit förbi.
Och jag är återigen jaktänka och väntar fortfarande på att bebisarna ska komma ut.
Denna helg har även gått i vinets tecken.
I fredags var jag till en väninna, och käkade Thaimat och delade en flaska vin med henne.
Jag åt kycklingspett med jordnötssås för första gången.
Kanongott!
Vi bara satt och babblade hela kvällen.
När vi var klara med husesynen alltså. Hon har flyttat till en ny lägenhet och den var verkligen kanonmysig.
Ytskikten ska bytas så småningom och då kommer den bli tipptopp.
Vad gällde vinet så är jag ju en nybörjare på den fronten.
Har aldrig gillat vin men skam den som ger sig.
Var in på bolaget i fredags och bad en tjej i personalen om hjälp att få ett lättdrucket amatörvin utvalt åt mig.
Och faktiskt var det jättegott så igår var jag in och köpte en flaska till!
Samma tjej satt då i kassan och jag sa "att du kanske inte minns men du hjälpte mig välja ut dethär vinet igår. Det var himla gott!".
Då svarar hon med ett skratt "att jo hon kom ihåg mig, och tänkte fråga om jag gillade det så mycket att jag var tvungen att ha en flaska till, men hon hade tänkt att det kanske skulle bli pinsamt för mig".
Haha - jag på bolaget två dagar i rad.
Inte illa för att vara mig! =)
Men såhär dagen efter gårdagskvällen på Statt så känner jag att nu får det varar vinfritt ett tag för mig.
Är trött och sliten för sängen slutade inte snurra förrän vid 7 imorse.
Väldigt långtidsverkande vin detdär...

2 kommentarer:

jennie sa...

Ryktet togs sig till Hyttgatan att det varit en bra kväll på hotellet. P tyckte du såg tröööött ut :)) Hoppas du hade det sköjj:))

tiindra sa...

Hahah, då blev det krogen...Vi hade nästan kunnat träffas där men blev kvar på jobbet och surra till halv ett...så det var ingen idee att åka ner då :0)...
skojsigt när man har kul...