10 nov. 2009

Ljus i mörkret

Igår fyllde jag år.
Det var ju inte så mycket med det.
Jobbade 7-17.
Blev desto mer firad i söndags med god mat och massor med paket.
Tänkte ta kort i dagsljus på mina presenter och slänga ut korten här.
Men dagsljus är det sällan när jag är hemma.
Det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem.

Förresten så har jag hört lite glädjehistorier om svininfluensavaccinet.
Positiva, ljusa bieffekter alltså mitt i all denna negativitet kring sprutan.
En slapp visst ha glasögon, en blev av med sitt ryggonda och en annan kände sig som 18 igen efter sprutan!
Dessvärre har inte jag märkt av nån positiv bieffekt.
Hade ju vart trevligt om jag blivit av med dubbelhakan och fått självlockigt hår ner till svanken.
Och blivit 18 igen.
Eller i alla fall 27.

Inga kommentarer: