3 nov. 2009

Sista?

Imorgon ska jag vaccinera mig mot svininfluensa.
Är inte särskilt orolig för att bli sjuk, men vill inte riskera att smitta någon annan.
Därför tar jag vaccinet.
Tog blodprov idag och då föreslog tjejen på labb att det vore en bra dag att vaccinera mig eftersom mitt blod måste ha ett visst värde för att jag ska kunna få sprutan.
Och när provsvaret kom o sköterskan rinde mig så hade jag bra värde men skulle inte få sprutan idag för att en doktor måste stå bredvid när jag tar den. Idag fanns ingen doktor tillgänglig efter 16.
Ska få ta sprutan imorgon bitti.
NU är jag nervig, Doktor närvarande? Varför?
Ber en bön att detta tråkiga inlägg inte blir mitt sista, mitt grande finale...
Om så är fallet så kom då ihåg, kära läsare, att jag älskade er alla in i det sista. ;-)

1 kommentar:

Olle sa...

Oj...det låter allvarligt! :)
Hoppas du klarar sprutan...