5 juli 2009

Färdig!

Äntligen blev ju den efterlängtade toan med dusch på övervåningen klar.
Den blev bättre och rymligare än vi trodde.
Vi har medvetet försökt hålla ner kostnaderna och köpt billiga (men inte skitprylar) saker till toan.
Och ändå blev vi kanon-nöjda!
Det är lite småfix kvar, såsom ett skåp för förvaring att smink och annat rassel, handdukskrokar och en hylla för handdukar.
Jag ska även måla alla lister och fönstret en vända till och så ska toadörren få ett par lager färg.
Här är lite dag och kvällsbilder:

Väggen bakom toan är liggande råspont.
Jag ville ha en rå betongvägg där men då drog sambon i bromsen...
Typiskt.
Men det blev bra ändå i slutänden.


Blir inga gardiner eler liknande.
Har satt "frostad" kontaktplast på fönstret mot insyn.


Två nischer där det varit en dörr förr.
(väldigt ostylat inför fotograferingen inser jag...)



Vikbara duschdörrar blev bra då det är endast 3 kvm stort på toan.


Spegeln med belysning är kanon! Ett fynd!





Handfatet är oxå en favorit.
Att vi dessutom fick 20% rabatt på det gör det bara ännu snyggare. =)

Soptunna från "Nordic"


Sköööna duschen!

Ooops.
Inser att jag glömt ta kort på den snygga golvbrunnen.
Ska fixa det. =)
Jag förstår att ni är VÄLDIGT intresserade av just golvbrunnen.
(jag riktigt hör hur det rasslar i intresseflaggorna där ute i landet)
*blinkblink*





3 kommentarer:

johanna sa...

Vad fin det blev.

johanna sa...

Vad fint det blev.Ska det ju stå.

DRÖMHUSET sa...

Ahh så snyggt det blev, ostylade bilder eller ej!!!:-D
Gillar handfatet, så härlig form på det och väggen blev ju super!
Förstår att det är underbart att ställa sig i duschen nu :-D

Fortsatt sköööön sommar!

Kram Sofie