22 juli 2009

Lappland-Norge

Förra veckan åkte vi till Lappland.
Min sambo är därifrån.
(nä -jag har inte hämtat hem honom därifrån utan jag tog med honom hem från Sala Statt för en sisådär 19 år sedan)
Och på äldre dar flyttade min svärfar tillbaka dit så vi åkte för att hälsa på honom.
Han börjar bli till åren och hälsan vacklar.
Vi styrde fört kosan till Luleå där vi mellanlandade hos sambons farbror.
Den lilla resan innebar 90 mil och dagen efter susade vi ytterligare 30 mil innan vi var framme i Gällivare.
Dagen efter for vi vidare till Norge för att hälsa på smbons kusin som bor i Harsta, 11 mil norr om Narvik. (37 mil från Gällivare)
Där var det urvackert och vi såg massor med fint. Inklusive VALAR!
Dagen efter for vi tillbaks till Gällivare igen.
När vi kom tillbaka till Sala hade vi kört över 300 mil på en vecka.
(hemresan tog 14 timmar inklusive en fikapaus, en matpaus, en leta-snus-som-flygit-ur-på-grund-av-nysning-paus och några kisspauser. Puh.)
Och då ska ni veta att jag redan innan inte är särskilt förtjust i att åka bil...

3 kommentarer:

B sa...

Hur mycket slapp du köra då? (:

LoWa sa...

Jag körde väl sisådär 1/3-del av alla mil. det räckte gott och väl... Slapp alltså 200 mil typ. =)

Olle sa...

Det är ju kul att vara på road trip! :) Fast jag vill bara köra...törs inte sitta bredvid..