5 juli 2009

Röj och bak


Idag bakade jag vaniljbullar inför barnens födelsedagar.
(med tanke på hur min mage bråkar just nu så har jag återigen lyckats stoppa i mig alldeles för mycket deg - de är ju omöjligt att låta bli...)


Här syns skörden av helgens rensande i uthusen.
Ett lass har redan körts till Returen.
Och jag har kört två vändor med full bil till "Hela människan" och lämnat kläder, leksaker, skor, inredningsgrejer och diverse annat.


Men vi har ännu några bodar kvar att rensa.
Var kommer all skit ifrån?
Vem är det som släpar hem alla grejor?
Det kan väl inte vara jag?
Jag tror den skyldige skymtar där bakom släpkärran...
Nämner inget namn...

Detta mina vänner är Feng Shui på hög nivå:
Att rensa och röja är fruktanvärt tillfredställande!
-När det är klart!

(Haha - på tal om släpkärra så har vi inte världens största släpkärra... Den är så liten så sambons kamrat kallar kärran för "askkoppen"!
Det kommer bli mååånga turer till Returen.)

5 kommentarer:

B sa...

Blir det bullar kvar så ring!! Dom såg goda ut..

LoWa sa...

Dom finns kvar! Välkommen att droppa in på en fika!

B sa...

Jag får försöka pilla in det imorgon på lunchen då (:

tiindra sa...

kannkse finns ngn bulle kvar i nästa vecka...förmodlign inte...
Ojojo, jag som har så svårt att lsänga saker...Du och min sambon är nog på samma strå...skönt att rensa medans jag våndas för jag har alltid kopplingar till allt..

Anonym sa...

Fan Lotta kan du inte ha lite lopppis snart, så en annan kan få kolla igenom era grejor,

//Jennie