5 apr. 2009

Idag

Imorse klev jag upp halv 9. Tidigt för att vara mig.
Satte igång att baka igen.
Igår gjorde jag Leilas kolakakor och idag blev det Mockarutor.
Smaskens!

Sen drabbades jag av akut rastlöshet.
Händer sällan mig.
Drog till IKEA med grannen.
Hade tänkt köpa ett nytt soffbord för 198:-.
syrran hade köpt ett sånt. Billigt och bra.
Vi behöver ett mindre eftersom vårat vardagsrum är så pyttigt.
Men väl där så ändrade jag mig, med hjälp av grannen, och tog ett annat som jag spanat en tid på.
Lite dyrare men mycket snyggt!



Och vips så blev vardagsrummet en kvadrat större! =)
(men lite pinsamt var det att köpa det. För jag har gått i täten och propagerat för att vi ska spara mer och impulshandla mindre i vår familj...eeehh...)
Nu är det bara en ny matta som fattas.
en ljusare. Så blir rummet minst 2 visuella kvm större!
Köpte även en osthyvel, en kastrull, en rislampa till stodottern, diskborstar, två teburkar och ett myggnät.
Det jag egentligen ville ha var rullgardiner till köket men dom var naturligtvis slut... Typiskt...






3 kommentarer:

Anonym sa...

SNYGGT.... fattas bara den snygga mattan;) har bakat smulpaj ja... mums!

/ 7an

tiindra sa...

Oj, vad du bakar och har dig...
snyggt bord...Vi skulle oxå behöva ett nytt....Blir väl när jag är pensionär...

s sa...

Ja men det blev snyggt! Runt å allt...=)