14 apr. 2009

På banan

Nu är vi på banan igen vad gäller internet.
Fått låna grannens router och en väääääääldigt lång kabel.
Kabeln går från vårt sovrum via tvrummet till stordotterns rum och hennes dator.
Så nu snubblas det friskt och dörrarna kan vi inte stänga.
Men det är det värt om man kan vara på internet igen!
Shit- man blir alldeles knäckt utan internet...
Jag är nog mer beroende av internet än tv:n faktiskt.
Det är en skum värld vi lever i.

Idag var första dagen på jobbet.
Fritids för hela slanten.
En skön mjukstart.
Gjorde dock en dundertabbe...
Inte alls likt mig. Jag skäms.
Imorse så klev lilldottern upp, gjorde sig iordning och ringde till en kompis 7.15 för att höra om de skulle cykla tillsammans till skolan.
Kompisens mamma svarar och berättar att det är studiedag idag = ledigt!
Iiiiihhh vad piiiinit.
Jag brukar ha järnkoll på sånt.
Men läraren hade inte skickat hem nån lapp, utan sagt det till eleverna, och ja där var det stopp för det hade lilldottern glömde att tala om för mig...
Men hon tog det ganska bra. Blev ju en bonusdag ledigt!
Tänk om det kunde bli så för mig.
Gå upp och göra sig iordning och sen få reda på att hoppsan jag var visst ledig!
Då vore det skönt att dyka in under täcket igen!!
Det gjorde inte lilldottern utan hon tog hem en kompis klockan 9 på morgonen.
NIO på morgonen - hur kan man leka då???
Är man ledig så SOVER man då... Tycker då jag iaf.

Har tagit en massa bilder i påsk men som vanligt så försvinner hälften av dom på väg till datorn.
Är så jädra trött på allt teknikskit som strular. Grrrr...

Tack och god natt vänner! =)

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Haha, en del ungar är sååååå morgonpigga.

tiindra sa...

Jag fick oxå veta att detvar studiedag på jobbet och började fundera på om det även gällde våra större barn...men det gjorde det inte,,puhh..För grabben har inte sagt ngt och tänkte om han glömt det....Han hade inte varit så glad om han kommit dit och det var stängt...Han gillar oxå att sova...