4 apr. 2009

Lov-lat

På våran gata i stan finns det mesta! ;-)
Idag vaknade jag upp efter en skön sovmorgon.
Pulade och tvättade lite efter frukost.
Dörren öppen.
Solen sken och värmde.
En å annan motorcykel dånade förbi. Det är vårtecken det!
Sambon började att foga klart toan.
Jag skurade toaväggarna.
Sen bakade jag dubbel sats med Leilas kolasnittar. Mmmm....
På eftermiddagen lufsade jag över till grannen i 7:an.
Hon bjöd på kaffe och solbrillor när vi satt på hennes trapp och gaggade om ditt och datt.
Tillsammans lufsade vi över till grannarna i 3:an.
De satt oxå ute och solade.
Där bjöds vi på rödvin.
Och gaggade lite till.
Därefter gick vi hem till oss i 9:an och käkade och bjöds på drink som sambon blandade till.
Och som grädde på moset avslutade jag kvällen med Robinson och lite(eehh...) godis och chips.
Vilken härlig, lat vårdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vart tog mina vin glas vägen? och ett glsa vin kallar inte jag för att grogga till. mvh 3:an

LoWa sa...

J gick ju över med dom till er. Han gjorde en varsin drink till er i glasen. Men ni var ju borta och Björna kom förbi hos er och då drack dom upp drinkarna! Glasen borde väl stå där ute nånstans. Vi drack ju drink/grogg här hemma efter vinet! Jag blev lite susig i skallen faktiskt. Du läser som en kratta. =)

Anonym sa...

jag ber om ursäkt att jag läste fel, men jag var så trött. inge piggare i dag för e har hostat hela natten , så ja fick springa. jag satt o vänta men sen tog vi en promenad, hamna hos hannson, s vart kvar men lina o jag kolla film o åt upp godiset jag köpte. ha en bra söndag.

LoWa sa...

Vi tog en drink i väntan på att ni skulle grilla klart för sen skulle vi gå över igen men då kom J tillbaks och sa att ni inte var hemma! Jädrar vad snabba ni var med att äta! Hoppas hon kryar på sig! Härhemma så klagar J att han är hängig.