27 apr. 2009

Energi

Idag var jag hem till en tjej som flyttat in i ett nyrustat hus.
De har rustat allt själva.
Det är lite delade känslor när man ska hem till nån som nyss rustat o fixat.
Dels är det så himla kul att se hur människor fått till det och dels så kan man känna att "fan - jag vill oxå ha ett sånt hus"...
Men idag blev effekten den att nu jädrar vill jag ta nya tag där hemma!
(klart jag kan tänka mig ett annat hus men det är inte speciellt aktuellt just idag... Och inte imorgon heller...)
Så just i detta nu så kan jag tänka mig att riva ner alla gardiner, tavlor, hyllor o annat bjäfs i köket och snabbt rolla väggarna i ljusgrått o taket vitt.
Sen till IKEA o köpa ett klaffbord som målas svart och som lir ett perfekt "barnbord" då vi har folk hemma på middag.
Men så inser jag krasst att klockan är 22.48 och jag borde gå och lägga mig bums.
Möjligtvis snabbt plocka in i diskmaskinen och duscha.
Typiskt.
Och imorgon är säkert all energi och inspiration som bortblåst...
Easy come - easy go...

Inga kommentarer: