17 apr. 2009

Skoj!


Ikväll så hade vi var vi i bowlinghallen, nästan alla på mitt jobb.
Vi hade knytis. Jättemycket och jättegott!
En kanontrevlig kväll med bowling 18-22.
Kommer fler kort nån annan dag.
Jag vann *mallig* första vändan mot 2 av min kollegor.
(Helena är ett fingerat namn. Hon heter nåt annat i verkligheten...)
Sen spelade inte jag nån mer omgång!
Man ska ju sluta när man ligger på topp!
(och det är inte ofta jag är på topp när det gäller sport. Jag är ingen sporttjej jag inte...)
Och 82 är väl säkert skitpoäng men jag är glad iaf. =)

Förra onsdagen blev jag ju hästägare till lille köttbullen Raffe.
Idag ringde jag Agria och tecknade en försäkring på honom.
Asså - man måste vara hästexpert för att kunna svara på deras frågor: ras? färg? valack? osv osv...
Prickade ganska rätt förutom på hans "stuterinamn".
Lilldottern blev inte glad på mig när jag inte ens kan hans namn.
Det blir väldigt pinsamt att ringa Agria och korrigera namnet.
Men jag är ingen hästtjej jag inte...

Nu ska jag hoppa isäng så jag kan ladda om för färd till Dalarna och 30-års fest.
Med riktig Thaimat! Mums!
Trevlig helg på er!

5 kommentarer:

tiindra sa...

En lördag och sitter framför datan och kl är bara 7...Lilltsöa´+ hennes kompis har redan vaknat så det var bara att gå upp...
Jag tror att när du har läst andra blggar som har låsta inlägg så har de en annan siteadress...inte blogg .se som jag har...För jag har tittat när jag är inloggad och det som finns är att låsa bloggen inte ngt enskilt inlägg...men jag ska titta igen nu men jag har för mig att det är så..Majas före detta badkompis hon har en annan site och hon kan göra välja låsta inlägg...
Det vore bra om man kunde för nu är det röririgt i huvudet som skulle behöva komma ut...och skriver man av sig så brukar man kunna må bättre...Jag var till maritha i går och det var verkligen skönt..Tur att jag har henne att bolla med emellanåt..ananrs hade jag inte stått på benen nu...
Ha det så skönt idag...

Annapanna sa...

82 poäng minsann.... ;)
Själv startade jag upp med strike på första "bowlet" ( Men vad heter det? Skjutet, kastet, serven, åket, skottet?) Men sedan blev det sidorännan ett antal gånger innan det blev en stirke igen! Summerar därför min karriär med "allt eller inget" liksom.
Dessvärre hörde jag att 100 poäng är "skamgränsen". Under det är det bara att gå ut med svansen mellan benen. Men vi tänker ju lite mer lösningsinriktat, så jag tycker dina 82 var suuuuuperbra!!

pilla sa...

HEJ LOTTA lovade höra av mig till dig, nu har träpjucken kommit. välkommen in och kika...pilla

tiindra sa...

Haha, vad duktiga vi är på att blogga :0)...

tiindra sa...

Jag har inte heller bloggat så mkt men du slår mig :0)........