6 apr. 2009

Matta

Imorse slog jag upp mina små blå halv 8.
Och jag klev, hör och häpna, faktiskt upp då.
Megatidigt för att vara jag.
Kände energin pulsera i ådrorna.
Smått euforisk över att ha en lång, ledig dag framför mig.
Mumsade i mig frukostgröten och sedan kändes dagen så lång att jag absolut skulle hinna dra mig en pytte, pytte stund på sängen.
Varvid jag somnar och sover sött till halv 11.
Så så var det med den långa dagen.
I ett huj blev den väldigt kort.
Imorgon tar jag sovmorgon och kommer ändå hinna med mer än vad jag gjort idag...

Mitt på dan kom "Tiindraz" på besök med alla 3 barnen.
Var så länge sedan vi sågs så när vi fikat klart skickade vi ut ungarna i vårsolen så vi fick babbla igen all prattid som vi missat!
När de åkte hem ( med mitt gamla soffbord i bilen, till låns på obestämd tid) så satte stordottern och jag upp studsmattan.
I alla trädgårdar poppar det upp studsmattor.
Det är nog det tydigaste vårtecknet av dom alla!

Hade tagit fler roliga kort men de "fastnar och försvinner" nånstans i i kabeln mellan mobilen och datorn. De finns i mobilen men går inte att få upp i datorn.
Mycke mysko.
Imorgon blir det lite pysslande inför sambons 28-årsdag!(Yeah right...28...det var länge sen...)
Han är på jobbet men kommer hem på onsdag så då blir det lite kalas.
Bommade att köpa hans present i söndags när jag var i Västerås så jag lär nog åka dit imorgon igen.
Då ska jag köpa rullgardinerna på IKEA oxå. =)
Två flugor i en smäll.

Inga kommentarer: