22 mars 2009

En natt på Statt

Igår blev det utgång.
Förfestade hos en "gammal" kamrat.
Sambon hakade också på efter lite påtryckningar från en kille som annars skulle blivit ensam herre med 3 damer.
Kollade "Robinson".
Och pratade. Och skrattade. Och drack. Och knaprade chips.
Sen lullade vi ner till Statt.
Snabbt in och köa på toan.
Då kommer "Barutt", som känner en av tjejerna jag köade med, och säger till oss att här ska ni väl inte stå och köa! Gå på personaltoan istället!
Asså: hur VIP är inte det! ;-)
Ni må tro att det morrades i toakön när brudarna förstod att vi fick gå på en annan toa UTAN att köa.
Me like.
Och det var väl det bästa på hela kvällen för väl inne så var det inga roliga (jorå -en å annan förstås! Bland annat min närmsta kollega! Hon är mycket skoj!) människor där.
Barbados kollade vi på en stund men det var ingen hit.
Och på discot i puben spelades det schlagerlåtar nästan hela tiden.
Tröttsamt.
Nä - vid halv 2 hade jag gjort mitt och vi traskade hemåt.
Lomhörd, torr i halsen, ömfotad, susig och några hundringar fattigare.
Precis som det ska vara efter en kväll på Statt.
Slank in till grannarna en sväng på väg hem och surrade lite.
Sen hopp i säng.
Idag åkte vi och firade min styvfarsa som fyller 61 år.
Förra året när han fyllde 60 bjöd han oss alla på en Lanzaroteresa!
I år bjöd vi honom på tacos och chokladkaka.
Dags att ladda för en ny vecka!
Tack och god natt!
(ska bli spännande att se hur mycket av snön som är kvar imorrn...)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade nästan kunnat setts på statt...
Min collega och hennes syster yster vad där och jag var bjuden dit men hamna aldrig där av vissa skäl.....så det blev en lugn lördagskväll här hemma istället...Om jag inte minns fel så var jag på barbados förra gången de var på statt och missa de då...var väl i ett annat hörn och roa mig :0).....

Anonym sa...

Har du nån kladdkaka? sugen?

Anonym sa...

Hej kotten, jag ville bara tacka så mycket för presenten! :) Tack! :D //david

LoWa sa...

David: Vassego! Tänk att de ska va en djungel till o med att köpa dvdskivor... Hoppas dom funkar! =) Kram

Anonym sa...

Han blev jätteglad :0)..."det var därför E frågade mig om vilken sort man skulle köpa" sa han med ett leende på läpparna...