11 mars 2009

Onsdag

När barnen var små tjatade de om att få åka till leksaksaffären.
Nu när de är större så tjatas det om Granngården!
Så idag tog vi en tur dit, jag, lilldottern, stordottern och hennes kompis (som för övrigt är släkt med en bloggkändis som arbetar på nämnda affär! Ni vet han som brukar vika ut sig stup i kvarten i kommers-bilagan).
Jag som inte är vare sig nån större vän av vare sig djur eller natur känner mig väldigt malplacerad där. (känner mycket bekvämare på IKEA...)
Och kallt som tusan var det ute på lagret.
Men som en räddande ängel/gubben i lådan dyker Olle upp och räddar en kvinna i nöd! =)
Vi hittade det vi skulle ha och for nöjda hemåt.
(och när vi kom hem så ringer sambon och undrar om vi, hela familjen, ska åka på Vildmarksmässan i helgen. Hm. Det måste ju vara som en gigantisk Granngården gånger sjuhundrafemtioelva typ. Jag? Där? Skulle inte tro det va.Ta med en vän istället tipsade jag...)

För övrigt så har jag gått en promenad med grannen för att kompensera att jag missade stepup-passet idag. Igen.
Snart är det bara 2 månader kvar till vårruset och i år ska jag springa hela.
Förra året lyckades jag ju nästan. Gick bara 5 minuter.
Så nu blir det hårdträning av foten så den håller! =)
Ska bli skoj att vara med i år igen. 3:e gången gillt!

4 kommentarer:

Olle sa...

Va?? Skulle Ikea vara roligare än Granngården??? Varmare möjligen... Men Ikea tar ju aldrig slut...man går o går o går... *suck*

LoWa sa...

Haha-jag VISSTE att det skulle komma en kommentar från dig på dethär inlägget! Äntligen! Asså seriöst så det jag finner intressant på granngårdn är hyllan med ljusstakar typ. (by the way: väldigt fina, de höga blanka ljusstakarna ;-))I övrigt så är det inget annat jag är så värst intresserad av. Tyvärr. Men personalen är väldans trevlig! =)

Anonym sa...

Jag tyckte det var gulligt sagt av din sambo och fråga....ibland får man bjuda till vet du...även om man inte är intresserad...
Det är bara att bita ihop...
Tänk vad många båtmässor jag har varit på...Jag som hatar vatten med båt ihop...

Anonym sa...

Jag msåpte berätta att P har gått ner 8 kg..och det synns...Jag avis..NÄÄÄÄÄÄ!!!!