4 mars 2009

Välkommen in i sovrummet!

Här kommer en hel kavalkad med före-efterbilder från sovrummet!
Allt är inte klart för det fattas lite piff som lampor, tavlor och annat "rassel".
Men nu är det oranga borta iaf och vi blev såååå nöjda!

När vi rustade detta rum så var det poppis med färg på väggarna.
Kan gissa att året kanske var 1998 typ.

Sängen buffade vi nyligen in i hörnet för att kunna sätta draperi i rummet.
Jag har legat längst in mot väggen och svingat mina-inte-alls-morgonstela-ben över fotändan varje morgon...



Här är jag precis i startgroparna!
Rockklassiker på datorn och rollern i näven.
Och såhär blev det 2 strykningar senare!
(och en hel del svett och en och annan bloddroppe)
Helst hade jag velat måla golvet oxå men det kändes som ett lite för stort projekt.
Tänk ett vitt, grått eller svart golv! Wow!
En av mina 3 gummidäckskorgar. Coooola!
Jättebra förvaring för min filt och mina sovstrumpor. =)
Det är kallt emellanåt i vårt hus.
Gardinerna jag köpte blev lite för romantiska och ryschiga så jag försöka fixa andra så småningom.
I hörnet ska sambon bygga ett "podium" där vi kan ställa väckarklockorna.
Blir nog bra.
När det blir klart.
Som det är nu så får man fiska upp kudden ibland eftersom den trillar ner i hörnan.
I-landsbekymmer...
Här syns draperiet litegrann.
När lilldottern har kamrater som sover över så drar vi för så de slipper bli "blyga" när de tassar igenom vårat sovrum.
(Känns som att sova i en provhytt tycker sambon...)
Böcker är snygga och bra så dom får gärna ligga framme och nära till hands.
Ja det var allt för idag!
Ha en trevlig afton vänner!


2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

oj!!! jättefint!

Anonym sa...

nyggt hörru....