1 maj 2009

Jag?

Jag har börjat vakna tidigare och tidigare på morgonen.
(hävdar att det är nya ljusa väggfärgen som gör´t men sambon tror inte på den teorin)
Inte alla helgmornar men drastiskt fler än tidigare nånsin.
Igår la jag mig 01.00.(ville vänta in ett gäng tonåringar först)
Och imorse vaknar jag vid 8.20.
Och KLIVER UPP.
Inte likt mig. Skum känsla.
Precis som när jag ibland köpt hem godis och chips och har sett fram mot att få trycka i mig det.
Så upptäcker jag att jag INTE är sugen alls.
Eller så kan jag få en känsla av att vilja ut och joggelijogga lite.
(den känslan kommer bara nån gång om året)
Också en underlig känsla.
Det är ju inte jag liksom.
Så alla dessa känslor motar jag oftast bort.
För vem är annars jag, om jag inte sover bort halva dagen och däremellan ligger på soffan och trycker i mig onyttigheter utan att lyfta ett finger högre än till käften...
Fatta att jag har svårt att hitta mitt nya sunda jag. Har aldrigt sett den sidan av mig själv.
Dr Jekyll and Mr Hyde syndromet.

Var på utbildningsdag med jobbet i onsdags.
Karin Rosvall föreläste.
En underbar kvinna med mycket humor, skinn på näsan och otroligt mycket kunskap om oss människor.
Fick ett papper som bland annat handlade om "jaget".
Ska nog ta och läsa på lite om det... ;-)

1 kommentar:

jennie sa...

Vi hade en träff med henne, ihop med alla föräldrar på dagis, mkt duktig kvinna....