24 feb. 2009

Äckelpäckelmat

Jag har blivit utmanad av Olle.
Man ska lista 5 maträtter som man aldrig skulle äta.
Och så ska man även lägga ut listan från den man blir utmanad av.

Dessa är Olles:
1. Spenat, denna äckliga gröna sak från helvetet...
2. Ostron, slemmigt äckligt och inte meningen att det ens ska ätas. Det ligger ju förpackat i ett kassaskåp typ..
3. Sniglar, läs nr 2....
4. Grisfötter, dom klafsar runt i sin egen avföring hela sina liv och det finns ärligt talat inte mycket ätbart på deras skånkar...tycker mest det brukar knastra äckligt när nån sitter o tuggar på denna "delikatess".
5. Fisk med mycket ben i... Jag älskar fisk, men den måste vara 100% benfri..annars kräks jag...

Och här är min lista:
1. Tomater. I hate. Kan äta krossad tomat i mat om det inte är för stora bitar. Men en rå tomat - Never ever!!
2. Slamsigt kött i diverse anrättningar. Typ kalops, dillkött, fläsk. Gillar inte julskinka heller men kan äta en tunn, tunn skiva om jag måste...
3. Sill, ansjovis, makrill, surströmming, gravad lax osv. (fisk är gott om den är tillagad och inte rå)
4. Korv. Särskilt tjocka korvar med spännt skinn... (falukorv och varmkorv funkar)
5. Torrkött. (ungarna är tokiga i torrkött...)

Finns mer säkert som jag inte äter för jag är ganska kinkig.
Men nu vill jag veta vad mina kamrater inte gillar!
Jag utmanar:
Tiindra
Vickiehickietoria
Annis
Cissi
Sandra
Cikoria

Inga kommentarer: