21 feb. 2009

Animal

I ett svagt ögonblick har jag lovat stordottern att hon ska få köpa 3 nya gerbiler.
(med nån exceptionellt sällsynt pälsfärg)
Vad har jag gett mig in på?
Då har vi 3 kaniner, 5 råttor och en häst.
Djuren tar över!
Mitt liv. Mitt hus. Min tid. Min ekonomi. Mina ungar.
Jag flyttade ju hemifrån just för att min mor envisades med att köpa ännu en hund när hon redan hade två. Plus katter, hästar, sköldpadda och höns och fan och hans moster typ...
Snart flyttar jag hem till henne igen. NOT.
Men när barnen flyttat ut så ska jag på sin höjd ha en katt.
De är ganska trevliga och sköter sig ganska bra själva.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Alla djur är flockdjur så det är ju bra. Och det finns inga råttor i huset, det heter GERBILER. Råttor är stora äckliga saker som luktar skit.
Gerbiler är underbara och de kan knappast lägga sig i DIN ekonomi, det är jag som står för de flesta kostnaderna. Okej, du betalar grönsakerna, men det äter ju kaninerna med.

LoWa sa...

Just det: en jäkla massa frukt och grönt. Och spån. Och vattenflaskor. Och veterinärkostnader. Sluta skäll på mig på min blogg. Grrr... =)

Anonym sa...

Jag måste ju påstå att det låter ganska så vettigt jag.. Stå på dig Emmy! Men jag tycker nog faktiskt ni ska ta och skaffa två-tre råttor också. För dom är faktiskt supertrevliga. Skulle nog kunna komma med många fler förslag också..

Anonym sa...

Jag har en liten utamning hos mig om du inte har ngt för dig sådär..

Anonym sa...

du är utmanad. kolla bloggen.

Och sen när började du betala spån och vattenflaskor? det gör jag. du står för grönsakerna, hah.