7 feb. 2009

Shopping

Var till Vås idag.
Skulle vrålshoppa en massa onödigt men kom hem så gott som tomhänt förutom en IKEAkorv i magen.
Stordottern köpte ett objektiv till sin kamera.
För pengarna som hon själv sparat ihop!
Ska tigga åt mig lite schyssta foton till bloggen sen.
Och sedan impulsköpte sambon och stordottern en SodaStream.
Trots mina vilda protester...
Men jag bestämde iaf vilken modell det skulle va.
En "SodaStream, Pure limited black" blev det.
Låter väl snyggt!? Så snyggt som en Soda stream kan va...
Å andra sidan så tyckte jag WasserMaxx var snyggare men stordottern tyckte det låter fel att säga att man äger en WasserMaxx istället för Sodastream.
Jag körde en liknelse med att det kanske är som Volvo vs Porsche. (WasserMaxxen är Porschen)
Men hon kontrade med Volvo vs lådbil... Hm.
Vi var även in på IKEA för att prova ut en säng och det är lättare sagt än gjort.
Känner att jag inte orkar lägga hur mycket tid, energi och pengar som helst på att välja säng så det blir nog en helt vanligt 160-säng från IKEA.
Billigt (ganska iaf) och bra.
Kontinentalsäng blir dubbelt så dyrt så dom pengarna lägger jag hellre på annat.
Kan komma på massor som är roligare än en säng!

Inga kommentarer: