30 aug. 2009

Effektiv

I morse klev jag upp 8.15.
(Jag kommer so very, very ångra det bittert imorgon när väckarklockan piper...)
Halv 6 imorse blev jag väckt av en envis, dryg fluga.
Jag stapplade upp och stängde in mig i lilldotterns rum och la mig där och fortsatte sova.
8.15 väcks jag återigen av en envis, dryg fluga.
Fan så irriterande, så det var bara att kliva upp. Suck.
Men nu, klockan 11.15, så har jag hunnit sortera och tömma alla sopor, hänga två maskiner tvätt, bära upp barnens tvätt, dammsuga hela nedervåningen, vattna stackars blommorna och förbereda middagen.
*klappar mig för bröstet*
Återstår att se om jag ska på Mässan eller inte.
Gräset bör bli klippt idag.
(det borde ha blivit klippt för en vecka sedan)
Och lilldottern ska hämtas i urskogen.
Så är det ju detdär med en iten tupplur på soffan också som jag gärna vill klämma in. =)

1 kommentar:

elin sa...

nedrans fluga och vara envis. Här hos oss är det lilla sonen som ska upp och härja tidigt. Kram Elin (från åkrafritids)