13 aug. 2009

Våran dag idag!

Stort GRATTIS till mig och alla er andra vänsterhänta!!
Idag firar vi de vänsterhäntas dag!

Det är vi värda eftersom vi ständigt utsätts för diskriminering av de högerhänta.
Hela samhället är högeranpassat...
(Tänk bara på såsslevar. Försök hälla med en sån med vänsterhand... Kan räkna upp mycket mer...)
Vi borde få betala mycket mindre i skatt som kompensation.(för besväret att underordna oss de högerhänta)
Och fria läkarbesök.(För sveda och värk. Vi dör/skadar oss pga av att samhället är gjort för högerhänta...)
Och fria besök på bio.(bara för att)
Och årliga presentkort på IKEA.(även det bara för att)
Sovmorgon varje dag. (fatta vad jobbigt det är att växelspaken sitter på fel sida i bilen)

HIPP HIPP HURRA!!

Ps. HÄR kan man handla grejer som passar vänsterhänta!
Och i London finns en hel affär med grejer för vänsterhänta. Därifrån fick jag en adressbok för många år sen. Urpraktiskt med bokstavsregistret på vänster sida.

4 kommentarer:

B sa...

Jag köpte faktiskt en chokladkaka till Malena idag, hade du sagt nåt hade du kunnat få en du med!

Olle sa...

Jag instämmer! Fast jag är ju högerhänt...och ofrivilligt vänsterhänt. Man kan säga att min vänsterhänthet är min hobby..kanske...? Hmm... Wiiieee! :)

DRÖMHUSET sa...

Ja då får jag väl säga grattis i efterskott då *ha ha*

Du undrade över färgen på min loppisbyrå, det är Beckers halvblank vattenbaserade färg jag använt. Underbar att måla med=det går snabbt :-D

Kraaam Sofie

jennie sa...

mää Lotta du får ju bli som folk å skriva med rätt hand- höger :)))
Pöss J