30 aug. 2009

Missad Mässa

Det bide ingen mässa för min del.
Det bidde däremot en klippt gräsmatta och så bidde det en hel kartong med upplockade äpplen.
De ska få åka till morsan min och, hoppas jag, bli äppelmos.
I annat fall blir dom hästmat.

Lilldottern var på mässan för andra dagen i rad och hade köpt sig en jacka med Bob Marley på och texten "Rasta roots". Jahapp.
Och stordottern var där idag för att representera sitt gymnasium och sin klass.
Hon kom hem med en hink sockervadd. Jahapp.

I veckan som kommer är det jobb, jobb och åter jobb. Jahapp.
Ska jobba långt över vad som är tillåtet.
Men vad gör man väl inte för att verksamheten ska fungera. ;-)
Nästa vecka är mitt schema klart (förhoppningsvis) så då blir tiderna humanare.
Känns faktiskt inte speciellt slitit att jobba heltid. Än.
Ska bli intressant och se lönespecen sen. Jahapp.
Antar att det kanske inte syns speciellt på den.
Men det blir bra till min pension!
Eeeehhh...
Ska tänka på det imorgon när man ska upp i ottan.
Jädrar vad jag ska ha sovmorgon när jag blir pensionär.
Hemtjänsten kommer inte bli insläppt förrän vid 10-11 snåret. Jahapp.

2 kommentarer:

elin sa...

Tack så mycket. Ja lillkillen är bra go han. Ja det var länge sedan man såg er på åkra nu.... men jobbar du kvar där? Hade så bra

elin sa...

ja ibland kan det vara skönt att komma till ny arbetsplats. Hoppas du kommer trivas. hade bra.