29 aug. 2009

Tvära kast

Från djupa, allvarliga, sorgliga händelser till ytliga, materiella grejor.
Det är tvära kast i inläggen ibland.
Men sånt är ju självaste livet.
Och som jag skrivit förr: i denhär bloggen dominerar ytligheterna och vardagligheterna.

Här kommer lite tips på grupperingar.
Alla korten är tagna hemma hos min mamma när jag var där och fixade hennes kök.
För naturligtvis kunde jag inte låta bli att flytta runt en massa grejer i övriga huset.
(hon har ringt vid ett tillfälle och efterlyst vissa grejor som jag flyttat runt...)
Hon gillar prylar, min mor, och har man prylar så gruppera dom istället för att sprida ut.




Alla fingerborgarna på ett och samma ställe.
Och i och med spgeln så ser dom ännu fler ut.



Brevfickorna passade ihop med spegeln så dom hängde jag tillsammans
på en alldeles egen vägg.



Moderna rostfria ramar på ett gammalt ekskåp. Snygg kontrast.
Och alla hennes barnbarn samlade på ett och samma ställe. ;-)





Turkos porslinsfigur, turkost fat med ljus på och ett kort med min mormor på i turkos förkläde.
Turkost är den "röda tråden" som binder samman alla grejerna på vedspisen.
Sååå genialt. =)

Det var dagens inredningstips!

*ninannananinnananninanannnannaa*


Inga kommentarer: