9 aug. 2009

Lördag

Tjoho!
Igår var det utekväll för mig.
Efter att ha spenderat en hel vecka i djupaste urskogen så var glädjen stor över att få se lite civilisation igen!
Har ju bott hemma i mammas hus då dom är på semester.
Lilldottern har skött om alla djuren.
Låt mig se... hm... 1,2,3,4 hästar, 1 hund (syrrans som lilldottern prompt ville dra dit - morsan tog tack och lov med sig alla sina 3 jyckar på semestern), 1 stycke sköldpadda, en skock höns och en sisådär 4 katter.
Lilldottern sliter med alla djuren och gör det galant.
Upp med väckarklockan varje dag.
Enda missödet är väl att en höna dog men det gör varken till eller från.
Tycker jag.
Jag (och syrran - så gott det går med "lilla" tvillingmagen) renoverade mammas kök hela veckan när jag bodde där.
Mycket slit och släp och slipa och måla och bära och bända och röja och rensa.
Imorgon kommer hon hem så då får vi hoppas att hon grinar av lycka!
(kommer före-efterbilder här på bloggen)
Stordottern kom även hon ut till urskogen häromdagen och tillsammans med lillsyrran sin så sommarjobbar dom med att måla plank till syrrans altanbygge.
Nåväl.
Jag skulle på Norrmanska med ett gäng tjejer.
Kvällen började med att vi samlades i Stadsparken och hade en liten picknick.
I en sisådär 5 minuter.
Vi sätter oss tillrätta på filtarna och så ppfffsssttt öppnar vi våra burkar/flaskor.
Precis när man tagit första klunken av den kalla, goda cidern så dyker en konstapel upp ur buskarna.
Väldigt försynt konstaterar han att vi ju verkar ha det väldigt trevligt MEN tyvärr så är det ju förbjudet att dricka alkohol i vår vackra Stadspark bla bla bla bla.
Kommunen hade upprättat alldeles nya regler och bla bla bla bla bla bla.
Och tänk om vissa får dricka här och inte andra och bla bla bla bla.
Vi blev ombedda att hälla ut dryckerna.
HÄLLA UT???
No way - snabbt vek vi ihop våra filtar och rafsade med oss mackor och salta pinnar.
Sen cyklade vi hem till min gräsmatta och fortsatte pickicken!
Jättetrevligt!
Och 21.20 äntrade vi Norrmanska för att få höra duktiga jejerna Cissi och Malin sjunga för fulla muggar.
Ack så besvikna vi blev när de bara skulle få sjunga till 22.
Sen måste det vara "tyst" på Norrmanska...
Men vi hann se och höra en stund i alla fall! =)
Och till Norrmanska kom min superduperkollega enbart för att få träffa mig.
Nu känns det ganska bra att börja jobba igen när jag blev påmind av hur go hon är!
På nattkröken ville vi dansa och stack till Statt(vad tänkte vi på...) och dansade runt bland alla 18-åringar.
En tjej (alldeles för ung och alldeles för full och alldeles för ärlig) kom fram till mig och sade några väl valda ord.
Hon: Du ser lite vilsen ut!?
Jag: Eh... Näee...
Hon: Men det ska du inte göra för vet du vad att min mamma var här idag och det är ju så jäkla skoj att det är alla åldrar här och att även såna som du är här!
Jag: Eeeeeeh................................

Strax efter den incidenten cyklade jag hem och drog täcket överhuvudet.
Suck.

5 kommentarer:

Annapanna sa...

*asg* ...såna som du. Ja man är ju "inte äldre än man känner sig" sägs det men...? Kanske lite väl optimistiskt.
kram

tiindra sa...

Hahahah,du ska då va med om både det ena och det andra....
Ja, du börjar oxå att nå den magiska åldern...bara ett år kvar..men på vissa kanske det syns lite tidigare ,hahah

Marie sa...

suck, att du skulle få uppleva detta redan..bara bita ihop Du förgyllde min kväll och "ångesten" borta, känns så bra nu. Vi får väl komma ihåg vad vår kära kollega sa när vi får det hett"om öronen".Kramar

Gurra sa...

Ja, sån har staden blivit; man får inte ha roligt och man blir äldre och äldre...näe, hotellet är BOTTEN och att ni blev ertappade med 'kröken' i stadsparken det var droppen! Nu kan jag inte hålla ut så mkt längre, hej hej Arvika! Börjar 18:de Man lämnar Saala (tjockt L) med goda förhoppningar om ett härligt student-liv med en (eller två!) Värmländskor vid sin sida! /G

LoWa sa...

Gustav: All lycka till med pluggandet och Värmländskorna! Fortsätt läs min blogg så du inte tappar Salakontakten totalt!