17 aug. 2009

Jahapp

Jahapp - så har den sista dagen på lovet snart passerat.
Ikväll gäller det att krypa i säng i tid.
Idag har jag lämnat blodprov, IGEN(tjejerna i kassan plockar fram en blodremiss när de ser mig komma i entrén på lasarettet), handlat, pantat flaskor och burkar, tvättat, sovit middag en timme, skruvat upp en tidningshållare och en spegel på lilldotterns rum och fixat en mumsig tacopaj.
OCH funderat mycket.
På allt och ingenting.
Vridit och vänt.
Nödvändiga och onödiga funderingar.
Gammalt och nytt.
Är det såhär det ska vara?
Ska man gå igenom en livskris sista dagen på lovet? :-)
Att ha ett lååångt lov är inte bara av godo.
Man skaffar sig dåliga vanor som blir väldigt svåra att bryta.
Lägg därtill att jag ska jobba heltid hädanefter också.
På nya fritidset öppnar dom klockan 6... Så det lär ju gälla även mig...
Men på det stora hela så känns det bra att jobba igen.
Ledigt är såklart det ultimata, men att jobba funkar det med.
Snart är jullovet här!

1 kommentar:

tiindra sa...

Imorrn börjar jag 6.30 och ska alltså upp kl 5.30..Jag är hur trött som helst nu så jag antar att du är som jag imorrnkväll..Ska gå och natta mig fast det är just..