11 aug. 2009

MEDANS

För att inte behöva tapetsera om hela köket (tapeten är fin som den är men väldigt sliten nertill) så satte vi fuskpärlspont på nedre halvan av väggen.


Kreativt kaos.
När jag tömde köket så passade jag på att rensa bort lite "rassel" i hela huset.
Det blev 2 atora loppislådor med småpryttlar.
Mamma får avgöra själv om det ska sparas, ställas tillbaks eller skänkas bort.


Den var inte bara en köksrenovering som skulle fixas utan ett gäng hästar skulle skötas också.
Här är det, tro det eller ej, jag som håller i grimskaftet. ;-)


Och lilldottern kajkade runt på sin lilla Raffe.
(alias "Köttbullen")


Syrran kille, skymd av mig, var schysst och hjälpte till att få upp pärlsponten.


Nu börjar det likna nåt. Uppsatt och spacklat.


Här grundar lilldottern.
Äpplet faller inte långt från trädet har det visat sig denna vecka.
Hon är en pärla på att måla!


Färdiggrundat.


Sen slipades det och målades två gånger.
Parallelt med detta så målade jag om ett gammalt bord och lilldottern hottade upp morsans gamla brödburk med färg.
En hel dag gick åt till att handla bänkskivor och annat smått och gott.
Vi valde laminatbänkskivor.
Inte det snyggaste som finns men praktiskt i ett hem med mycket djur och folk.







Inga kommentarer: