15 maj 2009

Gratis är gott!

I onsdags for jag, lilldottern och hennes kusin till Västerås för att köpa det omtalade, förhatliga eksemtäcket till köttbullen "Rafffe".
När vi kom till Hööks så visade det sig att de hade 10% på valfri vara.
Passade fin, fint!
Tack å tack.
Täckskrället skulle ju gå på en nätt tusing...
Nöjd med att sparat några korvören så styrde jag vår kos mot McDonalds.
Även nöjd med det beslutet för det skulle ju innebära att jag skulle slippa stå och slava vid spisen därhemma.
Lilldottern specialbeställer sin Big Mac för hon vill inte ha dressing eller lök.
Vi får allt utom hennes hamburgare, som ska bli klar om nån minut, och går och sätter oss.
Efter de där klassika 2-3 McDonalsd-minuterna så går hon till kassan och frågar vänligt om hamburgaren är klar.
Det är den inte men de ska komma med den så snart den är klar.
Vi är inte alls sura för det utan mumsar glatt i oss det vi har att mumsa på.
Då hör vi från kassan hur de pratar upprört om lilldotterns hamburgare.
Skumt.
(jag viskar till lilldottern att nu får du nog en glass för det brukar man få om man fått vänta en stund på sin mat)
Nån minut senare kommer en trevlig tjej och serverar hamburgaren och ursäktar för att den dröjt. Köket hade missuppfattat beställningen.
Vi säger att det är ingen fara alls!
Men hon vill kompensera för det och räcker över 163 kronor till mig.
VA? säger jag.
Alla pengar tillbaka?
Ja, säger hon glatt och förklarar att vi väntat alldeles för tålmodigt!
Vilken överraskning liksom.
Fast okej om vi fått lilldotterns meny gratis men alltihop?
Alldeles för generöst tyckte jag!
Av detta lär vi oss att "tålamod är en människas bästa vän" och att det oftast lönar sig att inte stressa och bli irriterad.

Keep calm and carry on!


Inga kommentarer: