18 maj 2009

Helgen i bilder

Jag är målarmästaren här hemma.
Nåt ska man ju va bra på!

Här är lite av helgens målande.
Och ju mer jag målar - ju mer vill jag fortsätta måla!


Särskilt "ruffa" saker och plankor är kul att måla.
Som tex huset: bara att "blaska" på och snabbt resultat.
Skoj!
Och Rockklassiker på radion gör att det blir ännu roligare att stå och måla.
Rena rama terapin. =)


Grannarna bjöd på middag! Skaldjurssoppa/gryta med vitlöksbröd.


Kanongott! Och första gången i hela mitt liv som jag åt musslor!
Till efterrätt bjöds det på cremé brylé!
Också kanongott!
En toppenmiddag som avslutades med "Robinson" och "ESC".

Här ser ni "Raffe" i sitt nya eksemtäcke och flughuva.
Härlig passform på täcket. NOT.
Tusen spänn...för nåt som ser ut som ett sofföverdrag...
Jag blev mer eller mindre tvingad(av min mor faktiskt) att åka hästkärra när jag skulle hämta hem lilldottern från mormorkollot.
Jag gillar inte hästkärra.
Jag gillar faktiskt inte nåt som börjar på häst...
Inte ens hästkorv.
Vägrade först åka kärra och sprang brevid istället men det var ingen hit utan sportbh.
Springer hellre utan skor än utan sportbh...
Här kommer lilldottern i full fart bakom hästkärra-ekipaget.
Mästerfotografen är jag. =)
Det har varit en skön helg då vi fått mycket gjort på renoveringen av nya toan.
Idag har lilldottern och jag sprungit på kvällskvisten.
Jag sprang och sprang och sprang.
Kändes som jag sprungit en timme eller två. Minst.
När jag kollade klockan visade det sig att jag sprungit 12 (TOLV) minuter... haha!
Men tolv minuters jogging är bättre än ingen jogging.
Imorgon ska det kutas "Vårruset" med jobbet och lilldottern.
Superskoj!
Hoppas vädergudarna och jogginggudarna är med oss!
ps. Vickiehickietoria: tack för tipset med bilduppladdning! Gick mycket lättare nu!
Over and out.












1 kommentar:

jennie sa...

stackars pålle, ser verkligen ut som ett sofföverdag , garvade så tårarna rann.... ser ut som han försöker leka kurragömma... hes undercover.. kram kram J