24 mars 2008

Deckardebut

Periodvis läser jag mycket böcker.
Min svaghet för tidningar gör att böcker kommer på andra plats.
Köper alldeles för mycket tidningar...
Allt i hemmet, Hus & Hem, Tove, Må bra osv. (absolut inga rena skvallertidningar!)
Böckerna jag läser får gärna vara biografier med olika livsöden (blir ju oftast ganska tragiska och tunga historier) och lättlästa, ytliga feelgood-böcker i stil med Marian Keys och liknande.
Men nu har jag för första gången i mitt liv läst en deckare!
Och den var himla bra, så nu ska det bli andra böcker i bokhyllan!
Boken heter "Midvinterblod" och är första boken i en triologi av Mons Kallentoft.
Jag ska tåga ner på bokhandeln och köpa del två imorgon bitti.

Idag har toataket blivit kvistlackat. Finally.
För övrigt har det inte blivit nåt gjort. Och det känns bara bra.
Har man lov så har man! =)

1 kommentar:

Cissibitar sa...

Bra Lotta! Tidningar ska du fortsätta läsa. Särskilt Kropp och hälsa med bladet...
//Redaktörn