19 mars 2008

Grus i maskineriet

Sambon fick inte ut hela sin present på infarten(12 ton grus, för er som missat det) så därför ligger det en hög kvar vid ena sidan.
Hur många gånger tror ni jag varit på väg att backa in i den?
Rätt svar: Lika många gånger som jag backat ut från gården denna vecka...
Måste skärpa mig och titta lite mer bakåt när jag backar. Har jag otur så står det en skolklass eller nåt bakom bilen nästa gång jag lägger i backen. Hu.

Idag är jag så sugen på att måla om vardagsrummet, köpa ny dubbelsäng, sätta upp draperi, fixa lilldotternsrum, pynta till påsk både ute och inne, måla bokhyllan uppe och måla några lampfötter.
Hoppas suget håller i sig till det stundande påsklovet.
Då ska toataket målas - vare sig jag är sugen eller inte.

Här kommer ett tips för att få upp studiemotivationen hos barnen: vägra fyll på kontantkortet till mobilen förrän läxan sitter i ryggmärgen. Vetenskapligt beprövat och MYCKET effektivt!!

Imorgon är sista dagen innan lovet. Jabba dabba dooo!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja snacka om inspiration va ska driva dej till att nå målet, indragen dataanvändning....hahaha för du har väl inte kontantkort God natt

Anonym sa...

Ja, byter du säng så hör du av dig!!!!