23 mars 2008

Bloggtorka...

Sicken bloggtorka jag drabbats av.
Kan nog bero på att jag gör just inget annat än slöar och äter godis.
Påskaftonen tillbringade vi hos min mor för att fira styvfarsans 60-års dag.
Det var fullt hus. Trångt och trevligt!
Min släkt befinner sig i nån sorts babyboom så det är småungar både åt höger och vänster.
Man fick se upp var man satte fötterna...
(de flesta är i 1-års åldern. Lallar omkring utan nån större koll om vare sig ditt eller datt. Särskilt talbara är de inte heller. Än.)

Lilldottern lämnade vi kvar hos mormor och sen åkte vi till Styrars och avrundade påskaftonen.
Där var det oxå fullt med ungar men de var desto större.
Vissa till och med så stora att de inte sa så mycket av den anledningen att de är på väg att bli tonåringar.
Vid halv 2 drog vi hem till våran alldeles egna tonåring som brottas med hög feber sedan i fredags. Stackarn.
Vilket slöseri med påsklovsdagar: ligga och vara sjuk i soffan.
När hon skulle kunna vara frisk och ligga i soffan! =)

Idag har jag i alla fall stuckit ut nosen i kylan för en promenad med S.
Nu har vi pratat ifatt lite grann!
Men färdigpratat blir det aldrig för oss tjejer!
Finns alltid nåt att dryfta om.

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

det är ju det som är det härligaste med att vara tjej,,, att kunna prata hela tiden!

Anonym sa...

jaaa, vi får nog aldrig nog vi tjejer.....
Hälsa S när du träffar henne nästa gång....