25 mars 2008

Tapetchock!

Är kommer en riktigt nyhetsbomb:
(känsliga läsare ombedes inta sitt- eller liggställning)
Jag har börjat riva tapet i lilldotterns rum!!!!!!!!
Hur många tappade hakan? Alla?
För er som inte behöver umgås med mig IRL kan jag upplysa om att jag går gärna omkring och ältar om alla rum jag ska måla och tapetsera på mina lov.
(med tanke på alla lov jag är ledig så skulle varenda rum i denna kåk kunna vara målade ett par gånger om...)
Jag är seg i starten och lite rädd att det ska bli fel och inte så som jag tänkt mig osv osv osv.
Men nu, i ett svagt ögonblick, testade jag att blöta lite på hennes barnsliga Nallebård
(Med spott. Fräscht va. Fäster inte målarfärgen sedan så vet jag vad det beror på. Hehe.)
Och den lossnar.
Stora fina strimlor.
Så fram med vatten och trasa och blöt och dra bort.
Halva rummet är redan gjort!
Har tagit ett "före-kort" nu i halvlek.
Så ska ni få se "före och efter" sedan här på bloggen.
Håll tummen att min motivation håller i sig!

1 kommentar:

Annis sa...

Hej där!

Oj, vad du verkar måla och tapetsera och pyssla och feja. Jag blir allt lite avundsjuk för mina fingrar kommer aldrig ur om man så säger. Vi har en halvriven hall här hemma. Jag undrar när det ska bli mode med "rivningstapeter". Hoppas jag ligger före min tid!

Kul att du bloggar förresten. Visste inte förrän igår. Länkar dig gärna om jag får.

Kram