25 mars 2008

GI

Hade sedan tidigare bestämt att jag skulle börja med GI-dieten idag igen.
Blev ju ett uppehåll när vi var utomlands, nu har det ju varit påsk, och ja ni förstår hur det gick va!?
Frid och fröjd så startade jag dagen helt enligt reglementet.
Lättfil med linfrön och nötter. En bamsekopp te till det.
Sedan var det dags för fika hos kollegan och jag ville ju inte vara ofin och nödbedd så jag slukade snabbt ett foccaciabröd (stavas hur??) och en kanelbulle.
Och det var ingen fara med det.
Rivstarter är ju aldrig bra för kroppen.
Väl hemma så blev det en quorngryta med massor av smaskiga grönsaker och kokosmjölk.
GI såklart.
Men småsuget kom som ett brev på posten, så när jag rotar i skafferiet efter lite nötter så hittar jag, FAN FAN FAN, en påse ploppar.
Sabla påskkärringar som aldrig kom.
Det var ju därför de blev liggandes kvar i skåpet. (ploppen alltså - inte påskkärringarna)
Så så var det med GI... Snacka om mjukstart. Får bli nya tag imorgon...

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

där är jag också, tänk allt äckligt godis barnen fick i påskäggen... nån måste ju förbarma sig...