6 maj 2008

"Bloggandet - den nya hälsofaran"

Så står det i AB:s bilaga "Kropp och hälsa".
"Bloggandet är utnämnt till vår tids hälsofara."
Man kan drabbas av konstant nervpress, sömnproblem och risk att gå in i väggen.
Känns ju lite sådär nu när jag lagomt kommit igång med bloggandet,
och upplever det som nåt skoj. Typiskt liksom.
Är tydligen 2 bloggare som dött i USA (How American...)

Det är inte lätt att akta sig för farligheter nuförtiden.
Allt är farligt förr eller senare.
Jag kommer inte bli långlivad här i jordelivet.
Huga. Hemska tanke.
Oddsen talar mot det:

Jag bloggar. Illa, mycket illa...
Vänsterhänt. Då dör man tidigare...
Överviktig med äppelfigur. Diabetes, hjärtinfarkt bla bla bla...
Bor i stan. Avgaser. Oljud som ger infarkt...
Dricker inte rödvin. Ett glas om dagen är livräddande på nåt vis...
Äter inte tomater. Det ska ju vara SÅ nyttiga. (synd de är så äckliga...)
Har koagulationsfel på blodet. Kan ge blodpropp.
Äter medicin för blodet. Den medicinen toppar listan vad gäller biverkningar och dödlighet...
Och så var det ju detdär med motion oxå. Hur ska man hinna???
Ja, listan kan göras lång. Konstigt att jag mår så bra som jag gör ändå. =)

Får se till att ha rena trosor varje dag. (jodå - det har jag ju alltid förstås!)
Ni vet - så man är hel och ren i fall man hamnar på akuten!!

Och jag tänker fortsätta med bloggandet och "life on the edge"...

1 kommentar:

Cissibitar sa...

Jag tror att du kommer att få ett långt och härligt bloggliv!
//Redaktörn