5 maj 2008

Blondin goes brunett

Satt på möte idag.
Skulle strax åter fara till hemmets trygga, lugna vrå.
Ett sms trillade in från stordottern:
"Hinner du förbi Coop?"
Jag svarar:
"Varför"
(antog att nåt fattades i kylen eller att det var slut på typ tops eller nåt annat livsviktigt...)
Hon svarar:
"Köpa hårfärg! Du har ingen blondin här hemma längre utan en fläckig brunett."

GAAAH!!!!!!
Var är tiden då jag hade nån sorts kontroll över vad som sker hemma????
Ge mig den tillbaka!!
Så jag (som den lydiga mor jag är) åkte och köpte ett paket färg.
Kompisen som färgat henne hade missat lite första omgången.
Nu har jag färgat om det. Hoppas det blev bra...
Annars är det väl mitt fel!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Ja, allt är ditt fel! Nejdå, det blev bra ju :)

(nu vill jag bara ha en hamster ;))