2 maj 2008

Nu är jag här igen!

I söndags klev jag upp i ottan och körde ett glatt gäng tjejer på voltigetävling i Hamre, Västerås.
Voltige är mycket väntan så matsäcksväskan var laddad med tidsfördriv.
Emellanåt får man fixa en och annan frisyr på tjejerna.
Tävlingen inleddes med att en tjej ramlade tokigt då hon hoppade av i galopp och fick hämtas av ambulans. Visade vara ett stukat knä. Tur i oturen.
Salatjejerna gjorde bra ifrån sig och var såhär glada och trötta efteråt:
(lilldottern ligger högst upp)

Den natten som vi gott, och sedan stundade 3-dagarsveckan som jag klarade galant! =)
På onsdagen kom vännerna från Styrars och Systeryster med familj.
Vi proppade i oss massor med god mat och ännu godare efterrätt.
Mätta och belåtna tågade vi ner till stan och kikade på brasan.
Och den var sig ju lik.
Sedan letade vi upp raggarkaravanen och det visade sig vara lättare sagt än gjort.
Raggarstråket genom stan var avstängt. Tråkigt, men det har väl sina anledningar.
Raggare är väl inte direkt kända för att smyga fram.
Men sent omsider hittade vi på meckat nere vid Uppsalarondellen.
Där var det däckskrik, tung doft av bensin (och alkohol) och dimma av bränt gummi.
Precis som det ska vara!
Jag skulle kunna stå i timtal och glo, men jag var tydligen den enda så vi knallade hemåt, och ja sen slutade kvällen i ganska okej tid.
Stordottern var ute på egen hand men skötte sig galant och kom hem välbehållen. Puh.

Inga kommentarer: