7 maj 2008

Tankar om tanka

Att det är så tråkigt att tanka....
Har kört runt med tom tank i flera dagar nu.
Allt för att slippa tanka.
Slutligen så inser jag att det vore drygare att få soppatorsk.
På nåt pinsamt ställe som mitt i rödlysena eller mitt i en rondell.
Hemska tanke!
Körde 2 varv runt pumpen innan jag hittade rätt.
Då gäller det att parkera rätt.
Så slangen räcker och bensinlocket är på rätt sida.
Sen gäller det att slå in koden rätt.
Välja rätt oktan.
Välja rätt pump.
Och rätt slang.
Och rätt bil! =)
Och sen ska handtaget vinklas rätt på nåt knäppt sätt för annars tar den bara en deciliter i minuten.
Vilket hände idag.
Tog en halv evighet att få i några liter.
(och en sabla massa svordomar)
Och när jag åker därifrån så måste jag alltid kasta en blick över axeln och kolla så jag hängt tillbaka slangen.
Att få med sig hela slangen och pumphelvetet vore ännu pinsammare än soppatorsk...

Ja - så var den då till ända, min rapport om verkligheten på en mack nära dig.
Och mig.
I mitt liv.
Min verklighet.
Amen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ta en cyckel tur i det fina vädret , till o från jobbet då slipper du få soppatorsk, tanka och för att inte tala om din motion. kom nu inte med några av dina ursäkter att du börjar tidigt ( du hinner) det är dåligt vädert ( det finns inget,bara dåliga klädder. frisk luft har ingen dött av. tro mig som cycklar varje dag i ur o skur året om. tack för mig. mvh mimmi

LoWa sa...

Men du har kanske inte 3 elever som ska köras hit o dit då jobbet kräver det. Eller barn som ska köras till heby, färnbo o sånt. Så de så!!

Anonym sa...

se där 1:a ursäkten.(görs de varje dag?)

LoWa sa...

Behöver mina ungar skjuts så skjutsar JAG dom. Skulle gärna spara dom pengarna det kostar m 2 bilar men jag har ingen lust att be nån annan att behöva ställa upp o köra mina ungar eller mig dit vi ska. punkt slut på denna debatt.

Anonym sa...

Men vad är detta.....
Det där var ingen vän till dig det märks.....
Jag kan ju inte låta bli K att inte säga ngt...Debatten var slut men vilket oförskämt sätt....
Då kan man lika gärna strunta i att kommentera tycker jag...
Den här andra personer kan inte ha barn i tonåren...det märks...
Vore jag singel och själv så skulle jag oxå cykla JÄMNT till jobbet i ur och skur....
Har man tonårsbarn som ska skjutsas hit och dit då kan man inte begära att de ska cykla...ibland 3 mil fram och tillbaxs...
Jag håller på dig ja det vet du K...