17 juli 2008

Blodbov

Var och tog blodprov idag.
Frid och fröjd.
Nån timme efter jag kommit hem ringde de från Centralkassan på lasarettet.
Hon undrade om jag betalat för det fattas 100:- i kassan.
Och då slår det mig att jag betalade ju faktiskt inte!
Pinsamt!
Tänk om hon som ringde trodde att jag var en smitare?
Fast hon sa och andra sidan att jag verkade ärligt.
Det var därför hon tog en chansning och ringde.
Jag erkände naturligvis direkt!
Nu har jag varit och gjort mig skuldfri. Puh.
Jag vill INTE att nån ska tro jag är en tjuv!!
(Till saken hör att då jag stod i kassan så kom en gammal dam och berättade skärrat att någon har blodat ner hela hissen. Därför kom väl både kassörskan och jag av oss.)

Nu har jag fått en första rapport från fjällvandringen.
De överlevde tältningen (fast lilldottern hade frusit stackaren...) i "Noppikoski" och nu far de vidare till riktiga fjällvärlden.

Inga kommentarer: