2 juli 2008

Pinsamt...

Igår kväll tog jag ett lååååångt bad.
Var tvärslut efter domhär två dagarnas slit med målningen.
Skrubbade och tvålade bort flera dagars lort.
Tänkte ta håret oxå (skulle behövt göra det för redan i förrgår var det illa liksom) ,men var så trött, och lägga sig med blöt hår blir ju aldrig bra...
Kröp i säng med en bok och låg väl och läste alldeles för länge.
Vaknar mitt i natten av att ena ögat värker, rinner och är sprängrött så jag plockar ur linserna och på med fulbrillorna.
Somnar om igen.

Vaknar av det plingar på dörren.
På med brillorna.
Slänger ett snabbt öga på klockan: 9.50.
Rusar ner, med håret hit och dit, munnen torr som sandpapper och öppnar dörren.
(i sovlinne och trosor...)
Och där står halva fritids med både elever och fröknar!
De var så gulliga och cyklade hit för att hälsa på, så hade jag inte ens stigit upp...

Ni kan tänka er vad snygg jag var med hår som om jag tvättat det med bregott och ett rinnande öga. Och knappt inga kläder på min välsvarvade, NOT, kropp.
Arma barnen - var ren tur att de kände igen mig!

Det var iallafall jättekul att se dom!
Nästa gång skulle de slå en pling innan de kommer. =)
Och då ska jag ladda med fika eller glass!
Välkomna åter!!!

Inga kommentarer: