16 juli 2008

Jahapp

Nu har lilldottern och sambon dragit på hajk långt bortåt "Tjottahejti"...
De ska åka riktigt långt, vandra riktigt långt och tälta vartefter.
Blir nog en äventyrlig strapats.
(särskilt med tanke på att lilldottern inte "orkade" gå ens ner till stan på sista april. Det handlade om 300 m...)
De har sällskap av 2 pappor till med sina tonårsavkommor.

Så nu ska jag ägna dessa dagar åt att oroas för att de kan krocka på vägen dit, de kan anfallas av björnar, tältet kan börja brinna, lilldottern kan få en anafylaktisk chock på fjället, hon kan kvävas av sovsäcken, de kan attackeras av fjällbanditer osv osv.

Men jag orkar inte oroa mig fullt ut så nu gäller det att göra det bästa av dessa dagar.
Stordottern vägrade att följa med så hon är hemma med mig.
Kan vara mysigt med bara hon och jag!
(är väl tveksamt om hon tycker detsamma...)

Inga kommentarer: