3 juli 2008

Från koja till slott

Lilldotterns rum hamnade i kölvattnet efter tvrummet.
Här kommer i alla fall de utlovade bilderna.
Vi har inte fått tag på Lulu så nån piffing har det inte blivit. =)
Och gardinernas vara eller icke vara är vi inte ense om än.
Jag röstar på icke vara. Lilldottern envisas med vara.
Och vad gäller krukväxter tycker vi motsatserna.
Jag vill varna känsliga bloggläsare för otäcka "före"-bilder.


Såhär såg det ut innan. Tapeten är "original" sen vi flyttade hit.
Hade bara kompletterat den med en nallebård för 10 år sedan.
På denna vägg hade jag hunnit ta bort bården innan jag kom på att det skulle tas bloggbilder.


Sakerna på golvet är inget som rasat ner från ett stort hål på vinden utan det är så hon gillar (?) att ha det.
Snubbelrisken är alarmerande då man ska ta sig till blommorna för att vattna.
En hel dag tog det att röja!!! Puh.
Så från detta till...


...DETTA!!
Vilken skillnad va!
Vad gäller alla grejer så har jag stuvat dom under sängen hennes.
Och hon är för tillfället bortrest med sin mormor så rummet är fortfarande intakt!


Tapeten är himla cool.
Hon ville ha svart tapet men inga blommor.
Jag gick med på svart men sa stopp till medaljongtapet.
Så denna var vad vi enades om.
Tuff men ändå lite "gammeldags".

Och det roliga med båda rummen som jag gjort är att jag har inte köpt nya möbler eller några andra stora grejor.
Sakerna blev ändå som nya med hjälp av ny färg på väggarna.
Visserligen kostar färg och tapet en slant, men vilken SKILLNAD det blir!

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

oj, vilken skillnad! men jag måste ju fråga...står bokhyllan framför en dörr?

LoWa sa...

Japp - det är dörren in till stordotterns rum. Alltså förenat m livsfara att stolpa in där oinbjuden. =)
Den dörren används inte. Lilldottern går genom vårat rum för att komma till sitt.
I vårat hus har alla rum två dörrar och två fönster. Suck. Murstocken är i mitten av huset och rummen ligger runt den och så kan man gå rundgång liksom. Du fattar va!? ;-)

Vickiehickietorian sa...

japp.
det är underbart när barnen är små. springa runt oc hgöra sickenblås på varann...
men alla andra hamnar lätt i skottzonen liksom.
imorrn ska jag jobba...snyyyyft.

Anonym sa...

Oja, vilken skillnad...skitfina tapeter...
Det blir så fint när det är uppstädat på golven...M är likadan...allt slängs nedanför sängen ...fattar inte....
D är duktigare på att hålla i ordning än hon...Han städar självmant minst 1 ggr i veckan...Det gör inte MMM om man påminner ett antal ggr......