2 juli 2008

FÄRDIG!!!

Ja ni kära vänner:
Nu sitter jag här med en värkande arm men det är så himla värt det!
Jag är klar med tv-rummet!!!
Tänk att det skulle ta 5 år innan jag kom till skott...
När man ska måla ett rum är det viktigt med rätt utrustning:


Bra penslar, tejp, spackel, vass kniv, färg och RedBull.
Sen är det bara att köra igång!


Såhär såg det ut i begynnelsen.
Tapeten kom upp -95 och då var den ett djärvt val.
Nu har det varit djärvt att behålla den så länge.
Mysigt - visst, men med tanke på att vårt tvrum inte är större än det ni ser så är det ingen färg som skapar rymd direkt.
För övrigt är detta sambons favoritrum deklarerar han ofta.
Soffa, tv och terracotta. Då trivs han.
Men nu stundar nya tider:

*trumvirvel*


Såhär blev slutresultatet.
Kortet är taget på kvällen när jag kånkat in alla möbler igen.
Jag är så himla nöjd!
(hoppas oxå sambon är det när han kommer hem...)
Ett ljusare och fräschare rum helt enkelt.
Värsta homestylingen!
Saknas gardiner dock.
Jag har varit utan gardiner i perioder men nu på sommaren behövs dom mot solen.
Ska köpa vita, skira på IKEA.
På önskelistan står även ny matta och nya kuddar i lite prilliga färger som cerise, lila och knallturkos.
Vad tror ni om det?
Grannpojken, lille A, frågade om jag inte skulle ha tavlor?
Och jo det ska jag ju. Så småningom.
Måste bo in oss lite först.
Han tyckte även att soffbordet skulle vara vitt men, NÄ, det får fortsätta vara svart.


Och detta är taget i dagsljus.

Stordottern tyckte tv:n kändes mindre.
Det var väl ett gott betyg!?
Färgen gör att rummet känns större.
Därmed känns tv:n mindre!

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

här river jag ner värsta applådåskan!
dutti kicka!
och fint blidde det som fisken i handsken!

Anonym sa...

tack för igår kväll, javar ju den första som hade lite tvmys där .(även om det drog lite kallt när du hade fönstret öppet.) hoppas du ej har ändrat på högtalaren. mvh favo grannen.

Annis sa...

Nu måste du sitta ner och njuta av skönheten...i många, lååånga timmar. Roligt det där med fritidsbesöket...komma så där tidigt, Ja så är det med folk som jobbar. De har varit vakna i alldeles förskräckligt många timmar.