18 juli 2008

Snusksockor

Strumpor och sockor är ena riktigt skygga figurer...
De har noll grupptillhörighet.
I tvättmaskinen är det alltid nån som smiter.
Antingen innan eller efter tvätten.
Och aldrig hittar jag några i garderoben.
De gömmer sig väldigt väl.
Taktiska oxå: de springer åt varsitt håll, likt brottslingar, så man har ingen nytta av dom...
Men nu storstädade jag garderoben, och de blev tagna på sängen de små sockorna för där låg de lite överallt och bara låg.
En här och en där.
Nu är de ihop-parade och tillbaks i strumplådan.
Och jädrar vad de avlat av sig!
Jag kunde väl aldrig ana att jag ägde sjuttioelva par sockor!
Som jag letat på sistone efter sockor.
Jojo - så nu vet man vad dom sysslat med därinne i garderoben i skydd av mörket.
Snusksockor...

Återstår att hitta maka/make till en hög med ensamma singlar som jag har i tvättstugan!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAhah, det var bra skrivit om sockorna....Är det i gareroben jag ska leta tro kanske här hemma med....