27 okt. 2008

Draperi och drapera

På söndagen pulades det lite här hemma.


En liten tjuvkik...


...på vad som döljer sig här bakom??


Jo min ...eh...våran säng!
Äntligen har det hänt grejer här i sovrummet!
Vårat sovrum är ju genomfartsled till/från lilldotterns rum.
Så oerhört opraktiskt nu när hon har kamrater sovandes här stup i kvarten.
(Privatliv? Vad är det?)
Men nu är saken budgetåtgärdad.
Ett draperi är uppsatt.


Skitmysigt blev det.
Som att sova i tält nästan!
På andra sidan draperiet har vi datorn så nu slipper jag se den från sängen.
(och alla ungar som passerar)
Det är inte Feng shui att ha datorn i sovrummet...

Nu ska jag skriva önskelistan till Tomten om en ny säng.
En riktigt hög, härlig hotellsäng vill vi ha!
Och så snäll som jag är så borde jag ju få en!?
Så vill jag ju ha ny färg på väggarna oxå.
Men det lär nog inte Tomten fixa misstänker jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt mysigt med tält inomhus...Då slipper man ligga och frysa........