9 okt. 2008

Göra

På torsdagskvällen så smider jag många och stora (?) planer för helgen.
Problemet är att sedan blir det fredageftermiddag och då går luften ur mig, och den återvänder inte förrän sent på söndagkväll och då måste jag ju sova för att orka gå upp och jobba.
Så i helgen ska jag städa hela huset, rensa alla skåp, sortera loppisprylar, bära undan trädgårdsmöblerna, storhandla inför nästa vecka, umgås med barnen och sambon, fira väninnan som fyllt 40, gärna köpa snygga kläder/skor tills utekvällen, putsa fönstren, gå på husvisning osv. osv. osv.
Förresten - viktigast av allt: jag ska ju hinna ligga i soffan och kolla en massa filmer oxå!

Det kostar på att vara ledig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började kl 6.30 i morse och nu efter jag kommit hem så har luften verkligen gått ur mig, pust....men jag tror jag ska ta och jaga lite steg..om jag orkar!!!

Olle sa...

Låter som mig...har oxå massa planer för helgen...men det brukar skita sig totalt.... :P