8 okt. 2008

Självisk

Idag när vi käkat färdigt bad jag min 16-åring ställa in sin tallrik i diskmaskinen.
(en lagom övning för en 16-åring va?)
Då talar hon surt om för mig att jag är SJÄLVISK!?
För att jag ber henne ställa in sin egen tallrik.
Trots att hon har massor med läxor.
Asså jag kunde förstå om jag åt upp all mat själv eller inte lagat nån åt henne.
DÅ vore jag självisk.
När jag var 16 och morsan sa nåt liknande åt mig så suckade jag högt på sin höjd eller mumlade kanske nåt om att hon var tjatig.
Men SJÄLVISK. Näää.
Dagens ungdomar använder stora, hårda ord om/på små petitesser.
Ordens laddade betydelse tappar de liksom respekten för.
Och orden blir bara hårdare och hårdare.
Suck.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah, jag känner igen det...
Jag bad d plocka ur diskmaskinen en dag här och fick till svar att han skulle plugga...Oj, vad han blev intreserad av att göra det.....
Men jag sa att nga minuter kan han vänta och ahn gjorde faktiskt det...hör och häpnad,,,

Anonym sa...

Ehh, du vet att jag kan läsa det här. Och du behöver inte skriva saker om mig .. DÅ BLIR DU UTAN DATOR, eller hur var det om man skrev saker på internet? -.-

LoWa sa...

Du skrev "HATA" när du skrev. Oxå ett alldeles för stort ord.
Och du: jag har inte skrivit SKIT om dig.
Skärpning...

Anonym sa...

ojoj, mor och dotter relatationen här ser jag??? Det blixtrar nästan...Nu får ni allt lyssna på varandra...(precis som om vi här hemma alltid gör det, pyts)