25 okt. 2008

Solokvist

Alldeles ensam hemma idag.
Vill inte ens ha radion på.
Bara njuta av lugnet.
Klev upp halv 9.
Åt frukost.
Pulade lite.
Drack te.
Surfade lite.
La mig på soffan och slumrade en timme.
Tvättade håret.
Fixade och donade lite.
Cyklade ner på stan.
Shoppade lite smått och gott.
(Himla fin stad att handla i har det blivit nu)
Cyklade hem igen.
Funderar på att åka och köpa räkor och brie.
När jag kommer hem ska jag ta ett bad och sen sitta framför tv:n och mumsa räkor.
Låter som en bra dag va?!
Jag anstränger mig verkligen för att inte röra mig för hastigt eller göra något av alla "borden och måsten"!
De sparar jag lite på.
I veckan ska jag baka och röja och måla.
Men inte idag.
Och inte imorgon.
Hoppas ni också har en skön lördagkväll!?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en underbar dag och start på lovet, är lite sotis att du redan är ledig...förresten, du drog som ett skott han inte säga hat så bra, slicka dina sår, röj å måla, kom tillbaka som "vanligt" sprudlande, halvgalen och energi-smittande KRAM

Anonym sa...

Det där lät som en super kväll...önskar att jag oxå fick ha det så ibland....man behöver det...men här ska alla vara hemma , jämnt....ska jag få vara själv får jag åka bort ngn stans...och då blir det inte sammasak...

Anonym sa...

själv var jag häxa hos landin E var en blinkande pumpa Svar liemannen.men det vart en tidig kväll ,tyckte synd om värdinnan som hade lagt mycke jobb, men den jä... förkylning vill inte ge sig. imorrn åker ja till åland med alla barn o mamma. en fika på onsdag kanske? mvh favo grannen